چرا نوجوانان پرخاشگری می‌کنند؟

چرا نوجوانان پرخاشگری می‌کنند؟

پرخاشگری و خشم

اولین نکته‌ای که در مورد پرخاشگری باید به آن دقت کنیم این است که بدانیم پرخاشگری به چه معناست و آیا لزوما به معنای داشتن خشم است؟

توجه داشته باشیم پرخاشگری با خشم تفاوت دارد. پرخاشگری یک نوع هیجان است؛ یعنی ما هر وقت دچار ناکامی می‌شویم و موردی را می‌خواهیم که به دست نمی‌آوریم یا مساله‌ای ما را از رسیدن به خواسته‌هایمان محروم می‌کند، خشمگین می‌شویم یا وقتی در مسیر خود دچار بن‌بست یا دست‌انداز می‌شویم، خشم هم سراغمان می‌آید.

می‌توان گفت خشم هیجانی کاملا طبیعی است که پیام آن برای ما «ناکامی» است؛ یعنی ما به نوعی نتوانسته‌ایم به موفقیت دست یابیم. گاهی خشم در ما انرژی به وجود می‌آورد تا در جهت کامیابی و دستیابی به آنچه می‌خواهیم، اقدامی کنیم.

پرخاشگری عبارت است از برون‌ریزی خشم به شکل‌های مختلف؛ به این معنا که گاهی اوقات وقتی احساس ناراحتی می‌کنیم، خشم ایجادشده در وجودمان برون‌ریزی می‌کند و این برون‌ریزی می‌تواند متوجه افراد زیادی که به نوعی با آنها در ارتباط هستیم مانند فرزند، همسر والدین یا هر شخص دیگر می‌شود.


بیشتر...

تغذیه مناسب دانش آموزان در دوران امتحانات

تغذیه مناسب دانش آموزان در دوران امتحانات

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: دانش آموزان در ایام امتحانات به نیروی بیشتری نیاز دارند بنابراین باید مواد غذایی که باعث تامین انرژی می‌شود را مصرف کنند.

محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: دانش آموزان در ایام امتحانات به نیروی بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین بایدمواد غذایی که باعث تامین انرژی می‌شود و از ارزش بالایی برخوردار است را مصرف کنند.


بیشتر...